Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό

ΚΥΡΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ 
για το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό

 

1. ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ (UREGISTER)

Αφού ολοκληρωθεί η εισαγωγή των στοιχείων σας στο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού (HRMS), θα πρέπει να δημιουργήσετε τον ηλεκτρονικό σας λογαριασμό στο https://uregister.aueb.gr. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής σας αποδίδεται ένα όνομα χρήστη (username), και επιλέγετε έναν κωδικό (password). Ο συνδυασμός του username και του password αυτού αποτελεί τον ακαδημαϊκό ηλεκτρονικό λογαριασμό σας, τον οποίο θα χρησιμοποιείτε για την είσοδο στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΠΑ.

 

2. ΑΛΛΑΓΗ/ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΚΩΔΙΚΟΥ (MYPASSWORD)

Η αλλαγή ή η ανάκτηση (σε περίπτωση που τον ξεχάσατε/χάσατε) του κωδικού του ακαδημαϊκού λογαριασμού σας μπορεί να γίνει από το https://mypassword.aueb.gr. Η ανάκτηση γίνεται με χρήση του κινητού ή του email που έχετε δηλώσει στη Διεύθυνση Διοικητικού.

 

3. ΦΟΙΤΗΤΟΛΟΓΙΟ (e-ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ) [μόνο μέλη του διδακτικού προσωπικού και φοιτητές]

Μπορείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο να συνδεθείτε στο σύστημα της ηλεκτρονικής γραμματείας ώστε να διαχειρίζεστε τα μαθήματα που σας έχουν ανατεθεί: https://e-grammateia.aueb.gr, χρησιμοποιώντας το username/password του ακαδημαϊκού σας λογαριασμού.

 

4. ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (HRMS) [μόνο μέλη του διοικητικού προσωπικού]

Μπορείτε να διαχειριστείτε τα αιτήματα των αδειών σας στο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού: https://hrms-web.aueb.gr/Leaves/login.aspx

 

5. ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ (PAPYROS)

Το Πληροφοριακό Σύστημα Papyros προσφέρει υπηρεσίες ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου, διακίνησης εγγράφων, διακίνησης υπηρεσιακών σημειωμάτων κτλ. Σας συνιστούμε να κάνετε χρήση του συστήματος Papyros. https://papyros.aueb.gr/ Οδηγίες θα βρείτε στο εσωτερικό του συστήματος.

 

6. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ (E-MAIL)

Με τη δημιουργία του ηλεκτρονικού σας λογαριασμό αποκτάτε λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) της μορφής username@aueb.gr. Η πρόσβαση στο e-mail γίνεται με το username/password του ακαδημαϊκού σας λογαριασμού. Η διαχείρισή του e-mail γίνεται είτε από κάποιον e-mail client (πχ. Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook) σύμφωνα με τις οδηγίες που παρέχονται στη σελίδα https://aueb.gr/el/content/email-program-settings, είτε από διεπαφή webmail στο https://webmail.aueb.gr, και οδηγίες στο https://aueb.gr/el/content/webmail-manual

 

7. ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (eCLASS) [μόνο μέλη του διδακτικού προσωπικού και φοιτητές]

Πρόκειται για το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης των μαθημάτων που σας έχουν ανατεθεί, όπου μπορείτε να αναρτήσετε υλικό, εργασίες, ερωτηματολόγια, ανακοινώσεις, κτλ. Ο ιστότοπος της υπηρεσίας eclass βρίσκεται στο https://eclass.aueb.gr, όπου πρέπει αρχικά να κάνετε “Εγγραφή” επιλέγοντας οποιονδήποτε από τους δύο τρόπους πιστοποίησης (Πιστοποίηση μέσω LDAP ή Single Sign On). Η είσοδος στο σύστημα γίνεται κι εδώ με τα στοιχεία του ακαδημαϊκού σας λογαριασμού.

 

8. ΑΣΥΡΜΑΤΟ ΔΙΚΤΥΟ (WiFi)

Υπάρχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης σε όλους τους χώρους του Πανεπιστημίου. Η σύνδεση γίνεται στο δίκτυο eduroam, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης σε όλα τα ιδρύματα παγκοσμίως που το υποστηρίζουν, χρησιμοποιώντας το username/password του ακαδημαϊκού σας λογαριασμού στο ΟΠΑ. Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες μπορείτε να βρείτε στο: https://www.aueb.gr/el/content/WiFi.

 

9. OFFICE 365

Μέσω της συνδρομής του ΟΠΑ στην υπηρεσία Office 365 της Microsoft έχετε τη δυνατότητα εγκατάστασης και χρήσης έγκυρου αντιγράφου της σουίτας λογισμικού Office (Word, Excel, Powerpoint, κτλ.) σε έως 5 υπολογιστές/συσκευές σας. Για να εισέλθετε στο Office 365 θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το username/password του ακαδημαϊκού σας λογαριασμού στο ΟΠΑ, αφού όμως πρώτα γραφτείτε στο σύστημα delos365 του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ). Οδηγίες θα βρείτε στο https://www.aueb.gr/el/content/office-365-dilos-365. Επίσης, μέσω της υπηρεσίας Office 365 έχετε τη δυνατότητα χρήσης του λογισμικού Teams για την πραγματοποίηση εξ αποστάσεως μαθημάτων, διαλέξεων, ημερίδων κτλ. Οδηγίες για τη χρήση του Teams θα βρείτε στο https://aueb.gr/el/microsoft-teams.

 

10. ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ (VPN)

Αν βρίσκεστε σε υπολογιστή εκτός ΟΠΑ (π.χ., στο σπίτι σας), τότε για να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες όπως οι πηγές βιβλίων/περιοδικών της βιβλιοθήκης του ΟΠΑ, ή για να μπορείτε να συνδεθείτε με απομακρυσμένη πρόσβαση σε υπολογιστή του γραφείου σας, πρέπει να συνδέσετε τον υπολογιστή σας στην υπηρεσία VPN του ΟΠΑ. Οδηγίες θα βρείτε στο https://www.aueb.gr/content/vpn-service.

 

11. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΝΕΦΟΥ (CLOUD)

Για τον διαμοιρασμό και αποθήκευση αρχείων μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία Cloud του Πανεπιστημίου στο https://cloud.aueb.gr. Η υποδομή cloud προσφέρει έναν εύκολο τρόπο αποστολής αρχείων χωρίς το όριο που θέτει το σύστημα email για το μέγεθος αποστολής επισυναπτόμενων αρχείων. Τα αποθηκευμένα ή διαμοιραζόμενα αρχεία δεν βγαίνουν εκτός δικτύου του ΟΠΑ, με ότι αυτό σημαίνει για την ασφάλειά τους. Οδηγίες μπορείτε να βρείτε στο https://aueb.gr/sites/default/files/aueb/Cloud-Manual.pdf

 

12. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΕΛΙΔΩΝ (USER PAGES)

Για τη δημιουργία προσωπικής ιστοσελίδας μπορείτε να κάνετε αίτηση στο: https://aueb.gr/help/forms/pages.html. Ο σύνδεσμος της προσωπικής σας ιστοσελίδα θα είναι της μορφής: https://pages.aueb.gr/users/ (όπου είναι το username σας).

 

13. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ (RUSTDESK)

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το RustDesk για να έχετε πρόσβαση στον υπολογιστή του γραφείου σας από τον υπολογιστή της οικίας σας ή από το φορητό σας υπολογιστή. Ο server της υπηρεσίας βρίσκεται εντός του δικτύου του Πανεπιστημίου, συνεπώς η σύνδεση από την οικία σας προς το γραφείο δεν γίνεται μέσω εξωτερικών "ξένων" servers, με ότι αυτό πιθανώς θα συνεπαγόταν για την ασφάλεια της κρίσιμης πληροφορίας που ανταλλάσσεται μεταξύ των υπολογιστών της οικίας και του γραφείου σας. Επίσης, δεν θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα που υπάρχει με τα παρόμοια λογισμικά, τύπου TeamViewer ή AnyDesk, τα οποία όταν αντιλαμβάνονται συχνές συνδέσεις απαιτούν την αγορά τους. Οδηγίες θα βρείτε στο https://www.aueb.gr/help/AUEB-Rustdesk-Manual.pdf.

 

14. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ (LIMESURVEY)

Με την υπηρεσία αυτή μπορείτε να δημιουργήσετε και να διαχειριστείτε ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια. Η υπηρεσία βασίζεται στο λογισμικό ανοικτού κώδικα LimeSurvey. Οδηγίες θα βρείτε στο https://www.aueb.gr/el/content/limesurvey/.

 

15. ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΛΤΙΩΝ / ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ (TICKETING)

Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα ή χρειάζεστε βοήθεια για κάποια από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΠΑ, μπορείτε να δημιουργήσετε δελτίο (ticket) χρησιμοποιώντας το σύστημα ticketing του Πανεπιστημίου: https://helpdesk.aueb.gr/

 

16. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΛΟΓΟΚΛΟΠΗΣ (TURNITIN) [μόνο μέλη του διδακτικού προσωπικού]

Το Turnitin είναι ένα λογισμικό ανίχνευσης αντιγραφής και λογοκλοπής ακαδημαϊκών εργασιών. Οδηγίες για τη χρήση του μπορείτε να βρείτε στο https://www.aueb.gr/el/content/οδηγίες-για-το-turnitin

 

17. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ANTIVIRUS (ESET NOD32)

Το Ο.Π.Α. σας παρέχει τη δυνατότητα νόμιμης χρήσης του λογισμικού προστασίας από ιούς και κακόβουλο λογισμικό ESET NOD32 Antivirus, μόνο για τους υπολογιστές του γραφείου σας. Βρείτε οδηγίες στο https://aueb.gr/el/content/eset-nod32-antivirus-desktops-gia-didaktiko-dioikitikο

 

18. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΟΠΑ (SOCIAL MEDIA, AUEB CAST, VIRTUAL WALKTHROUGH, ΟΠΑ NEWS)

Στα επίσημα κανάλια του ΟΠΑ, που θα βρείτε στη σελίδα https://www.aueb.gr/el/content/social-media-aueb, ενημερωθείτε για τα νέα και τις δράσεις του Πανεπιστημίου και επικοινωνήστε με την Κοινότητα. Tο AUEB Cast, περιλαμβάνει webcasts και podcasts, με περιεχόμενο που ενδιαφέρει την πανεπιστημιακή κοινότητα αλλά και το ευρύ κοινό, όπως θέματα επιχειρηματικότητας, καινοτομίας, τεχνολογίας, και κοινωνικής ευθύνης. Βρείτε τις εκπομπές μας στη σελίδα: https://www.aueb.gr/el/content/aueb-cast. Το ΟΠΑ πρωτοπορεί με τη 3D Εφαρμογή Εικονικής Περιήγησης Virtual Walkthrough που προσφέρει μοναδική εμπειρία ξενάγησης στους χώρους του Πανεπιστημίου, βελτιώνοντας την προσβασιμότητα. Δείτε το Virtual Walkthrough στη σελίδα: https://www.aueb.gr/el/content/egkatastaseis. Στη σελίδα https://www.aueb.gr/el/opanews θα βρείτε την εφημερίδα ΟΠΑ News που κυκλοφορεί τακτικά με το Βήμα της Κυριακής και περιλαμβάνει ειδικά αφιερώματα και άρθρα σε σύγχρονα και ενδιαφέροντα θέματα.

 

19. ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Για να αποκτήσετε ψηφιακή υπογραφή στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (ΣΗΔΕ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ώστε να υπογράφετε ψηφιακά έγγραφα, απευθυνθείτε στην Γενική Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών.

 

20. ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Για να βρείτε συνδέσμους προς τις ηλεκτρονικές πηγές βιβλίων/περιοδικών, καθώς και οδηγίες και πληροφορίες για τη Βιβλιοθήκη του ΟΠΑ, συνδεθείτε στον ιστότοπό της: https://lib.aueb.gr.

 

21. OKEANOS

Είναι υπηρεσία που προσφέρεται από το ΕΔΥΤΕ στα μέλη των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της Ελλάδας. Σας παρέχει, μεταξύ άλλων, δωρεάν αποθηκευτικό χώρο. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τον ιστότοπο της υπηρεσίας: https://okeanos.grnet.gr. Κάντε “Sign in” (και όχι “create an account now”) χρησιμοποιώντας τον ακαδημαϊκό λογαριασμό σας (Academic Login), δηλαδή τα username/password που έχετε για τις υπηρεσίες του ΟΠΑ. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιλέγοντας ΜΕΝΟΥ → ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ → Διαδικτυακή Βοήθεια στο https://www.aueb.gr.

 


Για οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστείτε σε σχέση με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΠΑ επικοινωνήστε με την κατάλληλη ομάδα της Διεύθυνσης Μηχανογράφησης σύμφωνα με τον πίνακα που θα βρείτε στο https://www.aueb.gr/el/support - ή, εναλλακτικά, επιλέγοντας ΜΕΝΟΥ και Υποστήριξη Ψηφιακών Υπηρεσιών στον κεντρικό ιστότοπο του ΟΠΑ (https://www.aueb.gr).

Τελευταία ενημέρωση: 24-10-2023