HRcases 23 SE_ Κ.ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ

HR Case Study Series - SPECIAL EDITION (#23ο Φεβρουάριος 2022)

Το Μέλλον της Εργασίας

Γνωμοδότηση 1η

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

 

Ποιες από τις αλλαγές που έφερε η πανδημία στον εργασιακό χώρο θα παραμείνουν και μετά την πανδημία και ως εκ τούτου ποιο θα είναι το μέλλον της εργασίας;

Τον Μάρτιο του 2020, κι ενώ ακόμη δεν είχαν καν εφαρμοστεί τα lockdown, ο Γιουβάλ Νώε Χαράρι είχε δημοσιεύσει στους Financial Times άρθρο με τίτλο «The world after coronavirus». Σε αυτό το άρθρο, το οποίο διαβάστηκε με προσοχή από την πολιτική ηγεσία της Ελλάδας, ο στοχαστής ανέφερε κάτι πολύ σημαντικό: ότι η πανδημία θα περάσει, αλλά οι αλλαγές που θα συμβούν και οι πολιτικές που θα υιοθετηθούν για την αντιμετώπισή της θα μείνουν. Πράγματι, αυτό συνέβη, βλέπουμε ότι η τηλεργασία ήρθε για να μείνει. Μάλιστα, στις αρχές Δεκεμβρίου η σύνοδος του Global Strategy Group του ΟΟΣΑ της οποίας την προεδρία είχε η Ελλάδα, είχε ως θέμα «Το μέλλον της τηλεργασίας». Στη διάρκειά της, συζητήσαμε εκτενώς για τις νέες προκλήσεις αλλά και για τις θετικές επιπτώσεις, όπως είναι η ανάδειξη ενός νέου οικοσυστήματος το οποίο αναπτύχθηκε γύρω από την τηλεργασία και μπορεί να πετύχει θαύματα.  Ειδικά για την Ελλάδα, η έκτακτη συνθήκη της πανδημίας και η ανάγκη να παραμείνει ο κόσμος ασφαλής ενώ το κράτος ταυτόχρονα να εξυπηρετεί, επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Το κράτος συγκέντρωσε τις πρώτες 501 ψηφιακές υπηρεσίες του στο gov.gr, πρόσθεσε τις «δημοφιλείς» υπηρεσίες υπογραφής εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης και σχεδίασε και υλοποίησε νέες υπηρεσίες με πολιτοκεντρική αντίληψη. Οι πολίτες αγκάλιασαν τις ψηφιακές υπηρεσίες που σήμερα, στο gov.gr, έχουν ξεπεράσει τις 1.300 και η χώρα έκανε ένα ψηφιακό άλμα. Από τις 8.800.000 ψηφιακές συναλλαγές του 2018, το 2021 αναμένεται να ξεπεράσουμε τα 500.000.000.

Τι θα πρέπει να κάνουν οι εργαζόμενοι, οι επιχειρήσεις και οι χώρες για να προσαρμοσθούν στις μελλοντικές συνθήκες εργασίας;

Κάθε τέσσερα χρόνια, το προσδόκιμο της ζωής αυξάνεται κατά περίπου ένα χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι η ζωή των τριών φάσεων όπως τη γνωρίζουμε (εκπαίδευση – εργασία – σύνταξη) αλλάζει, ότι ο πολίτης του αύριο θα αλλάξει στη διάρκεια της ζωής του αρκετές φορές καριέρα και θα χρειαστεί να επανεπιμορφώνεται. Άρα, είναι πολύ σημαντικό να μάθει κάποιος να μαθαίνει. Είτε πρόκειται για εργαζόμενο, για επιχείρηση ή για κράτος. Στην νέα ψηφιακή εποχή, κανείς δεν πρέπει να μείνει πίσω, ασχέτως εάν διαθέτει ψηφιακές ιδιότητες ή όχι. Το κράτος πρέπει να φροντίζει για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων αλλά και την επανεκπαίδευση των πολιτών καθώς για την κάλυψη των αναγκών όσων δεν διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες. Πάντως, η τεχνολογία δεν είναι αυτοσκοπός. Είναι το μέσο, και μάλιστα ένα μέσο που αμβλύνει τις ανισότητες. Από μόνη της, η τεχνολογία είναι ουδέτερη, ωστόσο ο τρόπος που την αξιοποιούμε είναι βαθιά πολιτικός. Εμείς έχουμε επιλέξει την χρήση της τεχνολογίας ως εργαλείου ενδυνάμωσης των πολιτών, των εργαζομένων, των επιχειρήσεων. Έτσι, μπορούμε να ζούμε, να εργαζόμαστε και να δημιουργούμε σε μια χώρα ασφαλή και φιλική, που πρωτοπορεί και αλλάζει.
 


Πλοήγηση:
HRCases 23 Special Edition - ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ :
  1η  |  2η  |  3η  |  4η  |  5η  |  6η  |  7η  |  8η  |  9η  |  10η  |  11η  |  12η  |  13η  |  14η  |  15η  |  16η

HR Case Study Series | ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΥΧΗ