Πράσινο Μάρκετινγκ: Οι Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Μάρκετινγκ στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

id: 
1034

Πράσινο Μάρκετινγκ: Οι Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Μάρκετινγκ

στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία την Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011, στο αμφιθέατρο Άγγελος Γουλανδρής του Κέντρου ΓΑΙΑ, η εκδήλωση του

Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού

Πανεπιστημίου Αθηνών (The Athens Laboratory of Research in Marketing - A.LA.R.M.) και του Κέντρο Αειφορίας (CSE) με θέμα "Πράσινο Marketing: Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Marketing στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης".

Στο πλαίσιο της εσπερίδας, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 300 στελέχη επιχειρήσεων και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της μοναδικής για την χώρα μας έρευνας που υλοποιείται

σε ετήσια βάση, η οποία περιλαμβάνει πανελλαδικό δείγμα 700 καταναλωτών. Η έρευνα αυτή, που πραγματοποιείται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αποτυπώνει την καταναλωτική συμπεριφορά απέναντι στις περιβαλλοντικές

διαστάσεις του Marketing, αναδεικνύει τη συνεχώς αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και καταγράφει τη στάση, τις αντιλήψεις και την ανταπόκριση του Έλληνα καταναλωτή

απέναντι στις υπεύθυνες εταιρικές πρακτικές.

Σημειώνεται ότι, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η περιβαλλοντική ευαισθησία και συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών βαίνει αυξανόμενη και εκδηλώνεται με ενέργειες, όπως η αγορά φιλικών προς το

περιβάλλον προϊόντων, ανακύκλωση, συμμετοχή σε οργανωμένες δράσεις και αλλαγές στην προσωπική συμπεριφορά για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI) και της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.). Την εκδήλωση άνοιξε

ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, κ. Ιωάννης Μανιάτης, ο οποίος αναφέρθηκε τόσο σε πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας όσο και σε κυβερνητικά προγράμματα για την προστασία του περιβάλλοντος.

Κάλεσε σε συνεργασία τα στελέχη των παρευρισκόμενων εταιρειών, το Ερευνητικό Εργαστήριο Μάρκετινγκ του ΟΠΑ (A.LA.R.M.) και το Κέντρο Αειφορίας (CSE) για τη μελέτη και υλοποίηση περιβαλλοντικών πρακτικών, όπως την

εξοικονόμηση ενέργειας δημόσιων κτιρίων.

Παράλληλα, έγινε παρουσίαση πρακτικών Πράσινου Marketing από τις εταιρίες Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Βλαχάκης Α.Π.Ε.Ε., Apivita Natural Products, Chiquita, EFG Eurobank, Energa, Frigoglass και Vitex, που ήταν και χορηγοί της εκδήλωσης.

Χορηγός δημοσιότητας της εκδήλωσης ήταν η εταιρία Ολικής Επικοινωνίας mscomm και χορηγοί επικοινωνίας ήταν οι τηλεοπτικοί σταθμοί ΣΚΑΙ και SBC, ο ραδιοφωνικός σταθμός 9,84, η DIRECTION και το ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.

O Καθηγητής Μάρκετινγκ και Διευθυντής του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (A.LA.R.M.) του ΟΠΑ, κ. Γιώργος Αυλωνίτης, σημειώνει ότι "Παρατηρείται παγκοσμίως αύξηση στην κατανάλωση οικολογικών και γενικά φιλικών προς το

περιβάλλον προϊόντων τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τις επιχειρήσεις και η τάση αυτή καταγράφεται και στις έρευνες που διεξάγουμε τα τελευταία τρία χρόνια σε συνεργασία με το Κέντρο Αειφορίας (CSE). Οι

επιχειρήσεις θα πρέπει να εντάξουν ενέργειες για τη προστασία του περιβάλλοντος στο πλαίσιο της "πράσινης" επιχειρηματικότητας προκειμένου να ενδυναμωθεί η "πράσινη" τάση και να υπάρξουν πιο απτά αποτελέσματα για

την προστασία του περιβάλλοντος".

Ο κ. Νίκος Αυλώνας, Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Αειφορίας (CSE), δήλωσε ότι "Από τα αποτελέσματα της έρευνας που υλοποιήθηκε στα τέλη του 2010 αξίζει να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές, παρά την μεγάλη οικονομική

κρίση, δείχνουν ανοχή στις υψηλότερες τιμές των πράσινων προϊόντων, ενώ εμφανίζουν αυξημένη αναγνωρισιμότητα για τις περιβαλλοντικές πιστοποιήσεις. Η περιβαλλοντική ευαισθησία και συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών

βαίνει αυξανόμενη και εκδηλώνεται με ενέργειες, όπως ανακύκλωση, συμμετοχή σε οργανωμένες δράσεις και αλλαγές στην προσωπική συμπεριφορά για την εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ στην πλειοψηφία τους δεν θεωρούν ότι

το κίνημα για το περιβάλλον είναι μόδα".

Στο πλαίσιο της παρουσίασης των αποτελεσμάτων της Πανελλήνιας έρευνας, απονεμήθηκαν από το CSE, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τα Βραβεία myclimate "Green Leader - Υπολογισμός & Μείωση Ανθρακικού Αποτυπώματος"

σε εταιρικό ή προϊοντικό επίπεδο σε ελληνικές επιχειρήσεις για τις περιβαλλοντικές τους πρωτοβουλίες. Έργο των Βραβείων myclimate είναι η επιβράβευση και η ανάδειξη προϊόντων και υπηρεσιών που έχουν προχωρήσει αποδεδειγμένα

σε ενέργειες μείωσης των εκπεμπόμενων αερίων του θερμοκηπίου από τις δραστηριότητες τους.

Οι Ελληνικές επιχειρήσεις που διακρίθηκαν για τις περιβαλλοντικές τους πρωτοβουλίες είναι:

ΑΒΓΑ ΒΛΑΧΑΚΗ - ΕΠΙΛΕΓΩ ΚΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΑ

ΓΑΙΑ - ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΑΡΘΕΝΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ Π.Ο.Π. ΣΗΤΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

VITEX - ΚΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΧΡΩΜΑ

PITSOS (B/S/H) - ΚΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΗ ΧΡΗΣΗ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ

MAMIDOIL JETOIL - I.X. ΒΥΤΙΟΦΟΡΑ

ΓΕΦΥΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε. - ΜΕΙΩΣΗ ΑΝΘΡΑΚΙΚΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΟΣ

COCA-COLA 3E - AMITA MOTION TOUR

Έπαινος δόθηκε στην εταιρεία Αττικές Διαδρομές για τον υπολογισμό του ανθρακικού αποτυπώματος της λειτουργίας της Αττικής Οδού.

Τα Βραβεία απένειμε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ελβετικού μη-κερδοσκοπικού οργανισμού myclimate, René Estermann. Για αυτή την πρωτοβουλία δήλωσε: "Ο myclimate, ως ηγετικός οργανισμός στη μέτρηση και

αντιστάθμιση εκπομπών ρύπων με τα βραβεία αυτά, θέλει να συμβάλλει στην αφύπνιση των επιχειρήσεων και επιβράβευση αυτών που έμπρακτα κάνουν την διαφορά".

(Από αριστερά) Νίκος Αυλώνας (Δ/νων Σύμβουλος CSE), Ιωάννης Μανιάτης (Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής), Rene Estermann (Δ/νων Σύμβουλος myclimate), Νίκος Κουτσιανάς (Ιδρυτής & Δ/νων

Σύμβουλος Apivita), Γεώργιος Αυλωνίτης (Καθηγητής Μάρκετινγκ, Δ/ντης Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (A.LA.R.M.) Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών)