HRcases 33 - Γνωμοδότηση 3η

HR Case Study Series - 33ο τεύχος (Νοέμβριος 2025)

Αυτό-ηγεσία

   freepik.com

Γνωμοδότηση 3η

Γράφει η
Daniela Malo
HEAD OF BU CONSUMER HEALTHCARE, VIAN-CHC

Daniela Malo | Head of BU Consumer Healthcare, VIAN-CHC

Το συγκεκριμένο case study αφορά μια καταγραφή της πραγματικότητας στον χώρο των επιχειρήσεων γενικά, αλλά και ειδικότερα στον φαρμακευτικό κλάδο. Η διαχείριση μιας κρίσης απαιτεί από τον ηγέτη να επιδείξει υψηλές ικανότητες αυτό-ηγεσίας, διαχείρισης συναισθημάτων και ομάδας. Στην περίπτωση της Αγγελίνας, στην οποία κάποιες φορές έχω βρεθεί και προσωπικά, μια Διευθύντρια με υψηλή αυτό-ηγεσία θα μπορούσε να προσεγγίσει την κατάσταση με μια σειρά από στρατηγικές και τακτικές που θα μπορούσαν να επαναφέρουν την ομάδα της στην κανονικότητα.

Όπως φάνηκε και στο case, στις αρχές, είχαν όλοι εμπιστοσύνη στην ηγεσία της. Όμως, καθώς άρχισε να δείχνει σημάδια ανυπομονησίας και απογοήτευσης ήταν σαν να ένιωθε την πίεση να την πνίγει, και αυτό αντικατοπτριζόταν στην επικοινωνία της. Αν η Αγγελίνα μπορούσε να αναγνωρίσει την αβεβαιότητά της και να μοιραστεί τα συναισθήματά της με την ομάδα, θα μπορούσε να αρχίσει να επαναφέρει την εμπιστοσύνη τους. Είχαν ανάγκη από έναν ηγέτη που να είναι ευάλωτος, να δείξει ότι είναι και εκείνη άνθρωπος.

Όταν έβλεπαν ότι η Αγγελίνα απέφευγε να αντιμετωπίσει τις δύσκολες συζητήσεις, ένιωθαν ολοένα και περισσότερο άγχος

Όταν έβλεπαν ότι η Αγγελίνα απέφευγε να αντιμετωπίσει τις δύσκολες συζητήσεις, ένιωθαν ολοένα και περισσότερο άγχος. Η έλλειψη σαφήνειας δημιούργησε έναν φαύλο κύκλο, όπου το άγχος επηρέαζε την απόδοσή τους και η απόδοση τους ενίσχυε την ανησυχία της. Χρειαζόντουσαν περισσότερη ανοιχτή επικοινωνία. Επίσης, η συνεχής ενασχόληση με τα χειρότερα σενάρια παρέλυε την Αγγελίνα και η αυτοπεποίθησή της έσβηνε. Όπως φαίνεται, όλοι έχαναν την εμπιστοσύνη στην ικανότητά της να ηγηθεί. Το πιο δύσκολο σημείο είναι όταν η ομάδα δεν βλέπει τον ηγέτη ως το σταθερό σημείο αναφοράς.

Είναι κρίσιμο για έναν ηγέτη να ενδυναμώνει την ομάδα του και η Αγγελίνα θα μπορούσε να το κάνει αυτό αν τους έδινε την ευκαιρία να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Αν η Αγγελίνα είχε ενθαρρύνει τη συμμετοχή τους, ίσως να είχαν βρει μια λύση πιο γρήγορα και να είχαν νιώσει ότι έχουν τον έλεγχο της κατάστασης.

Αν η Αγγελίνα είχε ενθαρρύνει τη συμμετοχή τους, ίσως να είχαν βρει μια λύση πιο γρήγορα και να είχαν νιώσει ότι έχουν τον έλεγχο της κατάστασης

Η εταιρεία θα μπορούσε επίσης να υποστηρίξει την Αγγελίνα με σεμινάρια για την ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτό-ηγεσίας. Όλοι χρειαζόμαστε υποστήριξη σε δύσκολες στιγμές, και η εκπαίδευση θα μπορούσε να την ενδυναμώσει.

Πιο επιγραμματικά, θα μπορούσε κανείς για να διαχειριστεί μια τέτοια δυσκολία ως εξής:

  • Αυτογνωσία: Η Διευθύντρια θα πρέπει να αναγνωρίσει τα συναισθήματα και την πίεση που βιώνει, κατανοώντας την επίδραση που έχουν αυτά στην ηγεσία της. Αναγνωρίζοντας την αβεβαιότητά της, μπορεί να αποφασίσει να μοιραστεί τα συναισθήματά της με την ομάδα της, προκειμένου να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη και να δείξει ότι είναι ανθρώπινη.
     
  • Επικοινωνία: Είναι κρίσιμο να αναπτύξει μια ανοικτή και ειλικρινή επικοινωνία. Αντί να αποφεύγει τις δύσκολες συζητήσεις, θα μπορούσε να οργανώσει τακτικές συναντήσεις, όπου η ομάδα θα έχει την ευκαιρία να μοιραστεί τις ανησυχίες της και να προτείνει λύσεις.
     
  • Αυτορρύθμιση: Η Αγγελίνα μπορεί να χρησιμοποιήσει τεχνικές διαχείρισης άγχους, όπως η αναπνοή, για να διατηρήσει την ψυχραιμία της. Επιπλέον, θα ήταν χρήσιμο να θέσει ρεαλιστικούς στόχους, εστιάζοντας σε βραχυπρόθεσμες νίκες.
     
  • Ενδυνάμωση της ομάδας: Είναι σημαντικό να ενδυναμώσει τους συνεργάτες της, δίνοντάς τους την ευκαιρία να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι έχουν τον έλεγχο, η απόδοσή τους βελτιώνεται και η πίεση μειώνεται.
     
  • Υποστήριξη από την εταιρεία: Η εταιρεία θα μπορούσε να προσφέρει υποστήριξη μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων που επικεντρώνονται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτό-ηγεσίας, καθώς και προγραμμάτων διαχείρισης άγχους. Η παροχή coaching στους Διευθυντές μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του άγχους και να επαναφέρει την αυτοπεποίθηση.
     
  • Δημιουργία υποστηρικτικού περιβάλλοντος: Η εταιρεία θα πρέπει να προωθήσει μια κουλτούρα που ενθαρρύνει την επικοινωνία, την υποστήριξη και τη συνεργασία.

Η κρίση αυτή για την Αγγελίνα δεν ήταν απλώς ένα πρόβλημα παραγωγής, αλλά μια ευκαιρία να μάθει και να αναπτυχθεί, και να επαναφέρει την ομάδα της σε τροχιά επιτυχίας. Αν μπορούσε να δείξει αυτογνωσία, να επικοινωνήσει ανοιχτά και να τους ενδυναμώσει, τότε θα μπορούσαν να ξεπεράσουν αυτή την κρίση μαζί.

 

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

Η Ντανιέλα Μάλο, είναι η επικεφαλής του τμήματος Consumer Healthcare στην εταιρεία ΒΙΑΝ, μέλος του Ομίλου ΒΙΑΝΕΞ, και ειδικεύεται στη διαχείριση προϊόντων OTC και Αυτοφροντίδας. Έχει διατελέσει τρεις επιτυχημένες θητείες ως Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρίας Φαρμακευτικού Management (EEΦαΜ). Από το 2013, είναι υπεύθυνη για κορυφαία προϊόντα αυτοφροντίδας στην Ελλάδα, έχοντας πετύχει σημαντική ανάπτυξη μέσω της εφαρμογής μιας στρατηγικής 360° marketing approach. Έχει εργαστεί σε θέσεις Marketing και Πωλήσεων σε εταιρίες του τομέα της υγείας, ενώ η καριέρα της ξεκίνησε στο Ινστιτούτο Ελληνικών Εξαγωγών, όπου συμμετείχε στη συγγραφή μελετών για τις ελληνικές εξαγωγές και τις διμερείς σχέσεις της Ελλάδας με άλλες χώρες. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Μάρκετινγκ και Ψηφιακής Επικοινωνίας από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και πτυχίου Διεθνούς Εμπορίου.

 


Πλοήγηση:
HRCases 33 - ΑΥΤΟ-ΗΓΕΣΙΑ
EDITORIAL
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ :  1η  |  2η  |  3η  |  4η 
HR Case Study Series | ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΥΧΗ