Από τα θρανία στα έδρανα
Τις σκέψεις, τις φιλοδοξίες και τα όνειρά τους για το μέλλον μοιράζονται μαζί μας οι νέοι φοιτητές και οι νέες φοιτήτριες που έκαναν το όνειρό τους πραγματικότητα με την εισαγωγή τους στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πίσω από την επιτυχία τους κρύβονται αμέτρητες ώρες μελέτης, συγκέντρωσης, πειθαρχίας και στοχοπροσήλωσης, αλλά και στιγμές αμφιβολίας, κόπωσης και εξάντλησης. Ο επίπονος εξεταστικός μαραθώνιος, όσο σκληρός κι αν υπήρξε, μετατράπηκε τελικά σε χαρά και περηφάνια. Σηματοδοτεί την αρχή μιας διαδρομής που υπόσχεται πολλά.
Καταθέτουν τη δική τους ματιά για το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, περιγράφουν τις αδυναμίες αλλά και τα πλεονεκτήματά του και μοιράζονται τι σημαίνει για αυτούς ο όρος «Έλληνας επιστήμονας»
Καταθέτουν τη δική τους ματιά για το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, περιγράφουν τις αδυναμίες αλλά και τα πλεονεκτήματά του και μοιράζονται τι σημαίνει για αυτούς ο όρος «Έλληνας επιστήμονας». Παράλληλα, μεταφέρουν τις πρώτες τους εντυπώσεις από το ΟΠΑ και περιγράφουν τον νέο κύκλο προσδοκιών που ανοίγεται μπροστά τους: γνώσεις, εμπειρίες και ουσιαστική σύνδεση με τον κόσμο της επιστήμης και της αγοράς. Στόχος όλων είναι να ολοκληρώσουν με επιτυχία τις σπουδές τους, να λάβουν περαιτέρω εξειδίκευση, να σταθούν δυναμικά στον επαγγελματικό τους χώρο και να συμβάλουν με ιδέες, έρευνα και δημιουργικότητα στην αλλαγή της εικόνας της χώρας.
Ειρήνη Σαλίχου, πρώτη στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών
«Η εισαγωγή μου στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών του ΟΠΑ με γεμίζει χαρά, περηφάνια και ικανοποίηση. Η λέξη που περιγράφει την περίοδο της προετοιμασίας μου είναι “στοχοπροσή λωση”, αφού χρειάστηκε επιμονή και υπομονή για να πετύχω τον στόχο μου. Από το ΟΠΑ περιμένω να αποκτήσω γνώσεις και εφόδια που θα με βοηθήσουν να εξελιχθώ σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό επίπεδο. Σε πέντε χρόνια οραματί ζομαι να έχω ολοκληρώ σει τις σπουδές μου και να ξεκινώ την επαγγελματική μου πορεία. Το εξεταστικό σύστημα έχει μειονέκτημα τη μονοδιάστατη αξιολόγηση, αλλά και πλεονέκτη μα την αμεροληψία του. “Έλληνας επιστήμονας” για μένα σημαίνει κριτική σκέψη και προσφορά γνώσης στην κοινωνία».
Χρήστος Λεόντιος, πρώτος στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης
«Είμαι πολύ χαρούμενος για την επιτυχία μου στο ΟΠΑ, στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης. Η επιτυχία αυτή βέβαια βασίζεται στην πειθαρχία καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης για τις εξετάσεις. Θεωρώ πως το μεγαλύτερο μειονέκτημα του εξεταστικού συστήματος για τα ΑΕΙ είναι πως η βαθμολογία των υποψηφίων κρίνεται από ένα και μόνο γραπτό. Ωστόσο, πλεονεκτεί ως προς τις υψηλές ικανότητες τις οποίες απαιτεί. Οι προσδοκίες μου για το ΟΠΑ είναι ένα υψηλό επίπεδο σπουδών στον κλάδο των οικονομικών, καθώς και μία πολλά υποσχόμενη επαγγελματική αποκατάσταση. Σε πέντε χρόνια από τώρα θα ήθελα έχοντας ολοκληρώσει τις προπτυχιακές μου σπουδές, να ασχολούμαι με ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Αν έπρεπε να επιλέξω ένα πράγμα που με εντυπωσίασε στο ΟΠΑ, αυτό θα ήταν η πλούσια ιστορία του. Προσωπικά, πιστεύω πως στη χώρα μας πρέπει να εξαλειφθεί ο οικονομικός αναλφαβητισμός για να αντεπεξέλθουμε στις σύγχρονες απαιτήσεις. Ακούγοντας τη φράση “Έλληνας επιστήμονας” έρχονται στο μυαλό μου τα αμέτρητα ελληνικά μυαλά που δυστυχώς καταφεύγουν στο εξωτερικό για να ασκήσουν την επιστήμη τους».
Γιάννης Λαμπρινίδης, πρώτος στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
«Με την επιτυχία μου νιώθω ευτυχισμένος. Την προετοιμασία για τις πανεπιστημιακές εξετάσεις θα τη χαρακτήριζα ως συστηματική και πιστεύω πως το εξεταστικό σύστημα, αν και εξαντλητικό, προσφέρει αξιοπιστία και αξιοκρατία. Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο στο ΟΠΑ είναι η σφαιρικότητα του προγράμματος του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, σε ένα Πανεπιστήμιο που προωθεί τη γνώση και περιμένω να προσφέρει τα εφόδια που χρειάζομαι στους επαγγελματικούς και ακαδημαϊκούς μου στόχους. Θα ήθελα να συμβάλω στην ενίσχυση της επιστημονικής εικόνας της Ελλάδας, καθώς πιστεύω ότι ο ρόλος της επιστήμης και των επιστημόνων στην κοινωνία είναι καίριος τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο».
Αθηνά Μισογτέ, πρώτη στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
«Με την εισαγωγή μου στο συγκεκριμένο Τμήμα μέσα από μια σκληρή, ανταγωνιστική και αδιάβλητη διαδικασία, σίγουρα αισθάνομαι πλήρη ικανοποίηση αλλά και ανακούφιση, εφόσον επιτεύχθηκε ο αρχικός μου στόχος και απέδωσε η εξουθενωτική προσπάθεια μιας ολόκληρης χρονιάς. Το ΟΠΑ φαίνεται να είναι ένα καλά οργανωμένο Πανεπιστήμιο, που προσφέρει στους φοιτητές του υψηλό επίπεδο σπουδών και εξαιρετικές επαγγελματικές προοπτικές, ενώ έχει αναδείξει λαμπρούς επιστήμονες και επαγγελματίες. Φιλοδοξία μου είναι, σε πέντε χρόνια από τώρα και έχοντας ολοκληρώσει τουλάχιστον τις προπτυχιακές μου σπουδές, να έχω αποκτήσει τις γνώσεις και την κατάλληλη επαγγελματική κατάρτιση, ώστε να αξιοποιήσω σπουδαίες επαγγελματικές ευκαιρίες στον κλάδο μου».
Μιχάλης Ζερβούδης, πρώτος στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
«Νιώθω περήφανος γιατί πέρασα σε μία σχολή που καλύπτει πλήρως τα ενδιαφέροντα μου. Μία λέξη χαρακτηρίζει την περίοδο της μελέτης: «συγκέντρωση». Περιμένω από το ΟΠΑ οι γνώσεις θα μου προσφέρει να αποτελέσουν τις βάσεις για τη μελλοντική επαγγελματική καριέρα μου. Σε 5 χρόνια θα ήθελα να έχω πάρει το πτυχίο μου και να προετοιμάζομαι για μεταπτυχιακό. Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο στο ΟΠΑ είναι ότι κατέχει τους καλύτερους Καθηγητές του χώρου και η αναγνωρισιμότητα του πτυχίου. Σπουδάζοντας στο ΟΠΑ μπορώ να συμβάλω στο να αλλάξει η εικόνα της χώρας επιστημονικά μαθαίνοντας, συμμετέχοντας σε διαγωνισμούς ή ερευνητικά projects και προωθώντας νέες ιδέες, ώστε να αποδείξουμε ότι η νέα γενιά έχει μέλλον και όραμα. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα των εισαγωγικών εξετάσεων είναι η αυξημένη πίεση ενώ το πλεονέκτημα είναι ότι σκληραγωγεί τους μαθητές. Τέλος, οι λέξεις «Έλληνας επιστήμονας» μου φέρνουν στο μυαλό ανθρώπους, που με σκληρή δουλειά και επιμονή, κατάφεραν να ξεχωρίσουν διεθνώς, παρόλο που συχνά δεν είχαν τις καλύτερες συνθήκες εδώ».
Λήδα Κοντσαλούδη, πρώτη στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
«Ως επιτυχούσα στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του ΟΠΑ, νιώθω ενθουσιασμό για τη νέα αρχή. Περιμένω ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα σπουδών, με ευκαιρίες για εθελοντισμό και συμμετοχή σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών. Αν και η μελέτη μου για τις πανελλαδικές εξετάσεις χαρακτηριζόταν από σιγουριά, πιστεύω πως χάθηκε πολύτιμος χρόνος και χρήματα, λόγω της ανεπαρκούς εμβάθυνσης του σχολείου στην ύλη, κάτι που θεωρώ σημαντικό μειονέκτημα του εξεταστικού συστήματος. Σε πέντε χρόνια ελπίζω να έχω ολοκληρώσει το πτυχίο μου και να ταξιδεύω συχνά. Όσο για τους έλληνες επιστήμονες, ευελπιστώ ότι θα μάθω περισσότερα για αυτούς κατά τη φοίτησή μου στο Πανεπιστήμιο».
Ειρήνη Φιοράκη, πρώτη στο Τμήμα Πληροφορικής
«Νιώθω ικανοποίηση που πέρασα στην πρώτη μου επιλογή. Η λέξη που χαρακτήρισε την περίοδο της προετοιμασίας μου είναι το “πάθος” που αποτέλεσε κινητήρια δύναμη. Κατά τη διάρκεια της φοίτησής μου στο ΟΠΑ αναμένω μια ακαδημαϊκή πορεία που θα με ωθήσει να ξεπεράσω τα όριά μου. Σε πέντε χρόνια επιθυμώ να συμμετέχω σε μια δυναμική ομάδα ανάπτυξης λογισμικού για καινοτόμες λύσεις διευκόλυνσης της ζωής των ανθρώπων. Στο ΟΠΑ με εντυπωσίασε το εξειδικευμένο πρόγραμμα σπουδών. Το εκπαιδευτικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ προάγει τη στείρα αποστήθιση, όμως καλλιεργεί την αυτοπειθαρχία. Οι λέξεις “Έλληνας επιστήμονας” φέρνουν στο μυαλό μου τη δημιουργικότητα και γνώση από τους αρχαίους έως τους σύγχρονους επιστήμονες».
Γιώργος Νικολακόπουλος, πρώτος στο Τμήμα Στατιστικής
«Η εισαγωγή μου στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο Τμήμα της Στατιστικής είναι για μένα μια σημαντική επιτυχία, έπειτα από μια ιδιαίτερη και απαιτητική χρονιά που όμως μου αφήνει ένα θετικό πρόσημο. Από το ΟΠΑ περιμένω να μου προσφέρει γνώσεις, εφόδια και εμπειρίες που θα με βοηθήσουν να εξελιχθώ. Θέλω να συνεργαστώ με καθηγητές που θα με καθοδηγήσουν και με συμφοιτητές που θα μοιραστούμε κοινούς στόχους. Σε πέντε χρόνια θα ήθελα να έχω αποκτήσει γερά θεμέλια στις σπουδές μου και να κάνω τα πρώτα μου επαγγελματικά βήματα πάνω σε αυτό το αντικείμενο. Κλείνοντας, μπορούμε να πούμε ότι η εικόνα της χώρας στο επιστημονικό πεδίο μπορεί να αλλάξει αξιοποιώντας τα πανεπιστήμια, ενισχύοντας την έρευνα, την καινοτομία και την τεχνολογία, ενώ κι εγώ θα ήθελα να συμβάλω σε αυτό, αξιοποιώντας τις γνώσεις και τα εφόδια που θα αποκτήσω από το Πανεπιστήμιο».