Αγοράζοντας παπούτσια... εκ του ασφαλούς
Συνέντευξη Αποφοίτου
Για τη συνταγή της επιχειρηματικής του επιτυχίας, για την απόφαση επέκτασης στην ιαπωνική αγορά, καθώς και για την αξία της εμπειρίας του στο ΟΠΑ, στο πρώτο «εργαστήρι επιχειρηματικότητας», αναφέρεται μεταξύ άλλων ο Iδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της SafeSize, Άγγελος Σταυράκης. Θεωρεί τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης καταλυτικό, καθώς αυτή θα καταστεί ο πυρήνας της αγοραστικής εμπειρίας.
Η SafeSize χρησιμοποιεί 3D δεδομένα ποδιού, τεχνητή νοημοσύνη και 3D δεδομένα παπουτσιών για να βοηθήσει τους καταναλωτές να βρίσκουν το ιδανικό παπούτσι
Πότε και πώς εμπνευστήκατε την ιδέα για τη δημιουργία της SafeSize;
«Η ιδέα ξεκίνησε πριν από 13 χρόνια από μια απλή αλλά πολύ συχνή δυσκολία: πόσες φορές αγοράζουμε παπούτσια που τελικά δεν μας κάνουν; Το λάθος μέγεθος, οι επιστροφές, η έλλειψη προσωποποίησης στην εμπειρία αγοράς ήταν προβλήματα που θέλαμε να λύσουμε. Έτσι γεννήθηκε η SafeSize – μια τεχνολογία που χρησιμοποιεί 3D δεδομένα ποδιού, τεχνητή νοημοσύνη και 3D δεδομένα παπουτσιών για να βοηθήσει τους καταναλωτές να βρίσκουν το ιδανικό παπούτσι, τόσο online όσο και σε φυσικά καταστήματα. Στόχος μας: πιο ευχάριστη εμπειρία για τον καταναλωτή, λιγότερες επιστροφές, μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
«…Γιατί μέσα από εκείνες τις στιγμές
(στο ΟΠΑ) έμαθα να συνεργάζομαι, να ακούω, να στηρίζω και να χτίζω σχέσεις»
Τι σας οδήγησε στην απόφαση να επεκταθείτε στην αγορά της Ιαπωνίας και πώς καταφέρατε να εδραιωθείτε εκεί;
«Η Ιαπωνία είναι μια τεχνολογικά προηγμένη χώρα με καταναλωτές που αγαπούν την καινοτομία και αγκαλιάζουν τις νέες τεχνολογίες. Είναι όμως και μια αγορά υψηλών απαιτήσεων, στην οποία δεν είναι εύκολο να διεισδύσεις. Παρ’ όλα αυτά, όταν χτίσεις εμπιστοσύνη και ξεκινήσεις μια συνεργασία, αυτή βασίζεται σε γερά θεμέλια και κρατάει για χρόνια. Επιλέξαμε να επεκταθούμε στην Ιαπωνία γιατί οι καταναλωτές της δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα, την ακρίβεια και την προσωποποίηση – ακριβώς οι αξίες που ενσωματώνει η SafeSize. Ξε κινήσαμε με τη δημιουργία γραφείου και μιας μικρής, αλλά δυναμικής ομάδας στο Τόκιο, και έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες όχι μόνο για την Ιαπωνία, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Κίνας. Η επιτυχία μας εκεί βασίζεται σε στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλες λιανικές αλυσίδες και στην προσαρμογή της εμπειρίας χρήστη στην τοπική κουλτούρα. Η τεχνολογία μας είναι παγκόσμια, αλλά η προσέγγισή μας είναι πάντα τοπική».
Ποια ήταν τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίσατε κατά την κατοχύρωση της πατέντας;
«Η κατοχύρωση της πατέντας ήταν μια πρόκληση – όχι μόνο γιατί χρειαζόταν τεχνική τεκμηρίωση, αλλά και γιατί έπρεπε να αποδείξουμε ότι η τεχνολογία μας ήταν πραγματικά καινοτόμα και μοναδική. Ήταν μια απαιτητική αλλά πολύ ση μαντική διαδικασία, γιατί μας προσφέρει προστασία και στρατηγικό πλεονέκτημα στον παγκόσμιο ανταγωνισμό». Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης στην αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών τα επόμενα χρόνια; «Η AI θα γίνει ο πυρήνας της αγοραστικής εμπειρίας. Θα προβλέπει ανάγκες, θα προσαρμόζει προτάσεις σε πραγματικό χρόνο και θα βελτιώνει τη συνολική εμπειρία. Στη μόδα και τα παπούτσια, όπου η εφαρμογή και το στυλ είναι κρίσιμα, η AI έχει τη δύναμη να φέρει επανάσταση. Εμείς ήδη την αξιοποιούμε για να προσφέρουμε εξατομικευμένες προ τάσεις και συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τους αλγορίθμους μας».
Πώς βοήθησαν την επιχειρηματική σας δράση οι σπουδές σας στο ΟΠΑ;
«Το ΟΠΑ ήταν το πρώτο μου “εργαστήρι επιχειρηματικότητας”. Εκεί άρχισα να αντιλαμβάνομαι τι σημαίνει επιχείρηση, πώς χτίζεις μια στρατηγική, πώς παίρνεις αποφάσεις. Εκεί έφτιαξα και την πρώτη μου startup. Την αξία της εμπειρίας μου στο ΟΠΑ τη συνειδητοποίησα χρόνια αργότερα. Ως φοιτητής, απλώς έκανα εργασίες, δούλευα με ομάδες και περνούσαμε ανέμελα με τους συμφοιτητές. Δεν φαινόταν πάντα ξεκάθαρα πόσο σημαντικά ήταν όλα αυτά – αλλά ήταν. Γιατί μέσα από εκείνες τις στιγμές έμαθα να συνεργάζομαι, να ακούω, να στηρίζω και να χτίζω σχέσεις. Και αυτές οι σχέσεις ήταν τελικά τα πιο δυνατό “πτυχίο” μου. Πολλοί από τους ανθρώπους που γνώρισα τότε είναι ακόμα στη ζωή μου – φίλοι, συνεργάτες, επενδυτές. Όσο περνούν τα χρόνια, συνειδητοποιείς ότι τα πιο σημαντικά πράγματα δεν είναι μόνο στα βιβλία αλλά στους ανθρώπους που έχεις γύρω σου».
Σύντομο βιογραφικό
Ο Άγγελος Σταυράκης είναι o Iδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της SafeSize. Πριν από τη SafeSize, είχε ιδρύσει δύο εταιρείες και έχει εργαστεί για μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στους τομείς του Management Consulting (The Boston Consulting Group), FMCG και Retail. Τα τελευταία 20 χρόνια, έχει ζήσει σε Άμστερνταμ, Μιλάνο, Ρώμη, Κωνσταντινούπολη, Σικάγο και Αθήνα. Είναι κάτοχος πτυχίου Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και MBA (Bocconi & Kellogg School of Management). Έχει βραβευθεί από το ΕΒΕΑ ως Νέος Επιχειρηματίας της Χρονιάς και έχει λάβει το βραβείο «Startup of the Year» από το Startupper Magazine καθώς και το βραβείο «Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Εξωστρέφειας» από το Elevate Greece. Έχει αναγνωριστεί από το διεθνούς φήμης TBD Media Group ως «Innovation & Disruption Leader».