Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Advertorial


 

Έχοντας ως κεντρική στρατηγική επιλογή να χτίσει την Τράπεζα της νέας εποχής και να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών και της οικονομίας, η Πειραιώς υλοποιεί ένα ευρύ πρόγραμμα ψηφιακού και οργανωτικού μετασχηματισμού αξιοποιώντας τις πλέον σύγχρονες εξελίξεις στο ψηφιακό περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ψηφιακή μετάβαση παράλληλα με την «πράσινη» μετάβαση αποτελούν τους βασικούς πυλώνες του μετασχηματισμού όχι μόνο για την ελληνική οικονομία και τις επιχειρήσεις αλλά ευρύτερα αποτελούν τις κορυφαίες στρατηγικές προτεραιότητες σε ευρωπαϊκό επίπεδο ως αναγκαίες προϋποθέσεις για την βιώσιμη ανάπτυξη της ευρωπαϊκής οικονομίας.

Μέσα από το πρόγραμμα που υλοποιεί η Τράπεζα Πειραιώς ήδη, η  χρήση των ψηφιακών τραπεζικών καναλιών διευρύνεται συνεχώς, οι ψηφιακές πωλήσεις τετραπλασιάστηκαν και το 97% του συνολικού όγκου συναλλαγών να πραγματοποιείται πλέον ψηφιακά. 

Στα τρία χρόνια που βρίσκεται υπό υλοποίηση το πρόγραμμα έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας και η Τράπεζα συγκεκριμένα:

  • ενσωματώνει συστηματικά τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, 
  • αξιοποιεί τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις, 
  • αναβαθμίζει τις δεξιότητες των ανθρώπων της, 
  • δημιουργεί νέα καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες με την αξιοποίηση των πλέον σύγχρονων εφαρμογών της τεχνολογίας,
  • απλοποιεί τις διαδικασίες με  προφανές όφελος για τους πελάτες
  • έχει υιοθετήσει μια νέα προσέγγιση για τη σχέση με τους πελάτες με κύρια χαρακτηριστικά την ψηφιακή εξυπηρέτηση και την προσωποποιημένη συμβουλευτική τραπεζική σχέση, 
  • έχει διαμορφώσει μια νέα αντίληψη για το περιεχόμενο των τραπεζικών υπηρεσιών. 

Στον πυρήνα του ψηφιακού μετασχηματισμού βρίσκεται το νέο μοντέλο καταστημάτων όπου αξιοποιούνται πλήρως η  ψηφιακή τεχνολογία και ενσωματώνονται οι πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές τραπεζικές τάσεις. Στο νέο κατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς, οι συναλλαγές γίνονται ηλεκτρονικά μέσω μηχανημάτων που αξιοποιούν το ολοκληρωμένο δίκτυο ψηφιακών καναλιών, με τη βοήθεια του ανθρώπινου δυναμικού της Τράπεζας όπου είναι απαραίτητο. Με τη χρήση των ψηφιακών μέσων και την ψηφιοποίηση των λειτουργιών, επιτυγχάνεται ο δραστικός περιορισμός των αναγκαίων εντύπων, με αποτέλεσμα, τόσο τον περαιτέρω περιορισμό του χρόνου ολοκλήρωσης των συναλλαγών, όσο και τη σημαντική μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος της Τράπεζας. Η μετατροπή των καταστημάτων έχει ήδη ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί  σταδιακά. Έως τα τέλη του έτους, περί τα 30 καταστήματα του δικτύου της Τράπεζας θα έχουν υιοθετήσει το νέο μοντέλο και στα τέλη του 2024 θα έχει σταδιακά ολοκληρωθεί η μετάβαση για το σύνολο των καταστημάτων της Τράπεζας.

Τα αποτελέσματα των αλλαγών αυτών είναι μετρήσιμα στον τρόπο λειτουργίας και τις επιδόσεις της Τράπεζας σε όλα τα επίπεδα και για το σύνολο της Τράπεζας έχει επιτευχθεί  μεγάλης κλίμακας μείωση κόστους και σημαντικό οικονομικό όφελος.

Η Τράπεζα βρίσκεται ήδη στην δεύτερη φάση του Προγράμματος έχοντας ήδη  χτίσει την κουλτούρα μιας τράπεζας που μπορεί να αλλάζει διαρκώς, να αντιλαμβάνεται τις προκλήσεις και τα μηνύματα της εποχής. Σε αυτή τη δεύτερη φάση θα ωριμάσουν τα έργα που έχουν ήδη γίνει και θα ανοίξουν τα νέα προγραμματισμένα πεδία αλλαγών. Έμφαση δίνεται τώρα:

  • στην ενεργειακή μετάβαση,
  • στην περαιτέρω αξιοποίηση όλων των νέων εφαρμογών της τεχνολογίας, του innovation και της τεχνητής νοημοσύνης,
  • τη διαμόρφωση νέων διαφοροποιημένων ρόλων και νέων δεξιοτήτων για τους ανθρώπους της 

Καθοριστικός παράγοντας για την μεγιστοποίηση των ωφελειών από το πρόγραμμα, που ήδη αποτυπώνεται στην καθημερινή δουλειά των ανθρώπων της Τράπεζας είναι η αποδέσμευση πολύτιμου χρόνου. Αυτό επιτρέπει την ουσιαστική αλλαγή της σχέσης με τους πελάτες και την εδραίωση ενός νέου τρόπου λειτουργίας. Δηλαδή, τη δημιουργία πιο άμεσης και με μεγαλύτερη αλληλεπίδραση σχέσης που θα προσφέρει τη διαφορετική τραπεζική εμπειρία που είναι ο στόχος του Προγράμματος. Σε αυτό το νέο πλαίσιο λειτουργίας διαφοροποιούνται και γίνονται πολύ πιο ουσιαστικοί οι ρόλοι των στελεχών, δίνονται διευρυμένες δυνατότητες ανάδειξης των ικανοτήτων τους, δημιουργούνται νέα πεδία δραστηριότητας και καινοτομίας και κυρίως δημιουργείται χώρος για την πιο ουσιαστική συνεργασία με τους πελάτες στη βάση μιας εξατομικευμένης συμβουλευτικής προσέγγισης που αποτελεί και το κυρίαρχο πλέον μοντέλο για τις τραπεζικές σχέσεις και συναλλαγές.


Επιστροφή στο ΤΕΥΧΟΣ 51ο – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2024