Υπερηφάνεια και σύνδεση: Οι απόφοιτοι δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στο ΟΠΑ
Η συμμετοχή ήταν εντυπωσιακή καθώς συγκεντρώθηκαν 1.039 πλήρως συμπληρωμένα ερωτηματολόγια – Την ανάλυση των δεδομένων έκανε η Υπηρεσία της Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΟΠΑ
Τη θετική εικόνα που έχει το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στα μάτια των αποφοίτων του επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας που διενεργήθηκε από τις 13 Δεκεμβρίου 2024 έως τις 8 Ιανουαρίου 2025, με σύνθημα «Alumni AUEB: Η δύναμη του δικτύου μας είσαι εσύ!».
Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα καταγράφεται και το αίσθημα υπερηφάνειας των αποφοίτων, στοιχείο που συνδέεται με τη φήμη του Ιδρύματος στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τη γνώση που προσφέρει, καθώς και την ισχυρή του διασύνδεση με την αγορά εργασίας.
Πιο αναλυτικά, οι απόφοιτοι κλήθηκαν αρχικώς να απαντήσουν σχετικά με τα συναισθήματά τους για το ΟΠΑ. Ο μέσος όρος 3,01 στην ερώτηση για το πόσο κοντά νιώθουν οι απόφοιτοι στο Ίδρυμα υποδηλώνει μια ουδέτερη έως ελαφρώς αποστασιοποιημένη στάση (κλίμακα Likert 1=Νιώθω πολύ «κοντά» στο ΟΠΑ έως 5: Νιώθω πολύ «μακριά»). Το παραπάνω εύρημα επιβεβαιώνει την ανάγκη της ανάπτυξης του δικτύου των αποφοίτων μέσω δράσεων και εκδηλώσεων που θα φέρουν τους απόφοιτους «κοντά» στο Ίδρυμα.
Παράλληλα, η εικόνα που θεωρούν ότι έχουν για το ΟΠΑ τόσο οι ίδιοι (Μ.Ο = 4,08) όσο και το ευρύ κοινό (Μ.Ο = 4,13) είναι ιδιαίτερα θετική (κλίμακα Likert 1= Πολύ Αδύναμη έως 5=Πολύ Ισχυρή), υποδεικνύοντας ότι το Πανεπιστήμιο απολαμβάνει γενικά καλή φήμη. Επιπλέον, η υπερηφάνεια που νιώθουν ως απόφοιτοι του ΟΠΑ καταγράφεται σε υψηλά επίπεδα (Μ.Ο = 4.25), κάτι που συνδέεται κυρίως με τη φήμη του Ιδρύματος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, τις γνώσεις που απέκτησαν στη διάρκεια των σπουδών τους, την αναγνώριση που έλαβαν στην εργασία τους, τη διασύνδεση του Πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας.
Η συμμετοχή στις δραστηριότητες
Στη συνέχεια, η έρευνα επικεντρώνεται στη σχέση των αποφοίτων με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ), εστιάζοντας στη συμμετοχή τους σε ομάδες και δραστηριότητες του Πανεπιστημίου, καθώς και στους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να κινητοποιηθούν ώστε να γίνουν πιο ενεργά μέλη της κοινότητας των αποφοίτων.
Στην πλειονότητά τους οι ερωτηθέντες (64,8%) δήλωσαν ότι είναι εγγεγραμμένοι/ες στην κεντρική πλατφόρμα του δικτύου αποφοίτων του ΟΠΑ, γεγονός που δείχνει μια σημαντική σύνδεση με το Πανεπιστήμιο. Ωστόσο, ένα αξιοσημείωτο ποσοστό (26,6%) ανέφερε ότι δεν είναι εγγεγραμμένο, γεγονός που υποδηλώνει την ύπαρξη δυνατοτήτων περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου αποφοίτων μέσω ενίσχυσης της επικοινωνίας και προώθησης των σχετικών πρωτοβουλιών.
Αναφορικά με τη συμμετοχή σε δραστηριότητες του Πανεπιστημίου, η πλειονότητα (60,3%) δήλωσε ότι δεν έχει λάβει μέρος σε καμία. Μεταξύ όσων έχουν συμμετάσχει, οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες είναι οι «Ημέρες Καριέρας» (13,3%), η εκδήλωση αποφοίτων (13%) και η εισήγηση-ομιλία σε μάθημα προπτυχιακού ή μεταπτυχιακού προγράμματος (13%).
Σε αυτό το πλαίσιο, οι ερωτώμενοι κλήθηκαν να απαντήσουν ποιες ενέργειες θα τους κινητοποιούσαν να γίνουν πιο ενεργά μέλη της κοινότητας. Οι πιο συχνές απαντήσεις περιλαμβάνουν τη συμμετοχή σε προγράμματα εκπαίδευσης για ενίσχυση γνώσεων, τη συμμετοχή σε συνέδρια του ΟΠΑ, τη συμμετοχή σε κοινωνικές εκδηλώσεις ή εκδηλώσεις αποφοίτων και την πρόσβαση σε υπηρεσίες της βιβλιοθήκης του ΟΠΑ.
Όσον αφορά την ενημέρωσή τους για τις δράσεις του ΟΠΑ, η πλειονότητα των αποφοίτων βασίζεται στα κοινωνικά δίκτυα του Πανεπιστημίου (52,2%), ενώ σημαντικά ποσοστά ενημερώνονται από τη επίσημη ιστοσελίδα του ΟΠΑ (40,8%), το Newsletter του ΟΠΑ ή του Τμήματός τους (33,4%) και την ΟΠΑ News (21,2%). Τα δεδομένα αυτά δείχνουν ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην επικοινωνία με τους αποφοίτους.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειονότητα των συμμετεχόντων (80,5%) δήλωσε ότι ποτέ δεν έχει αγοράσει προϊόν με το επίσημο σήμα του ΟΠΑ. Το στοιχείο αυτό ενδεχομένως υποδηλώνει ότι, παρά την ισχυρά θετική εικόνα που έχουν οι απόφοιτοι για το Πανεπιστήμιο, υπάρχει περιθώριο για ενίσχυση της σύνδεσής τους μέσα από δράσεις που καλλιεργούν μια πιο ενεργή κουλτούρα αποφοίτων.
Οι απόφοιτοι επίσης απάντησαν ότι σε περίπτωση που το ΟΠΑ έκανε εκστρατεία για τη συγκέντρωση χρηματικών πόρων με συγκεκριμένο σκοπό (fundraising), πιο πιθανό θα ήταν να αγοράσουν κάποιο προϊόν από το κατάστημα του ΟΠΑ ενώ λιγότερο πιθανό θα ήταν να κάνουν δωρεά για την ενίσχυση των υποδομών του ΟΠΑ.
Η ταυτότητα της έρευνας
Σημειώνεται ότι η έρευνα διενεργήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου ηλεκτρονικής μορφής μέσω LimeSurvey. Το ερωτηματολόγιο περιλάμβανε κυρίως ερωτήσεις κλειστού τύπου και δύο ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Η συμμετοχή στην έρευνα αποφοίτων του ΟΠΑ ήταν εντυπωσιακή καθώς συγκεντρώθηκαν 1.039 πλήρως συμπληρωμένα ερωτηματολόγια. Την ανάλυση δεδομένων της έρευνας έκανε η Υπηρεσία της Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΟΠΑ. Παράλληλα με την καμπάνια της έρευνας έτρεξε καμπάνια εγγραφής των αποφοίτων στο Δίκτυο Αποφοίτων Alumni AUEB ( https://alumni.aueb.gr/ ).
Στόχος της είναι να συμβάλει στην ανάπτυξη του δικτύου αποφοίτων του ΟΠΑ και στον σχεδιασμό δράσεων που θα ενισχύσουν την κοινότητα του Πανεπιστημίου και θα δημιουργήσουν περισσότερες ευκαιρίες δικτύωσης.
Πιο κοντά στους αποφοίτους μας
Μετά από τα πολύτιμα συμπεράσματα της έρευνας αποφοίτων, ξεκινάμε μία πιο τακτική επικοινωνία, ώστε οι απόφοιτοι του ΟΠΑ να ενημερώνονται για όλα τα ωραία που λαμβάνουν χώρα στο ΟΠΑ ανοίγοντας όλους τους δρόμους και τα κανάλια επαφής μαζί τους. Υλοποιούμε ήδη τις πρώτες ενέργειες για τη δυνατότητα συμμετοχής των αποφοίτων σε σημαντικά κανάλια μας, όπως την εφημερίδα «ΟΠΑ News» και τα AUEB podcasts, σε εκδηλώσεις γνώσεων και ευκαιριών εργασίας, όπως οι Ημέρες Καριέρας και τα εξειδικευμένα συνέδρια, την πρόσβαση σε δανεισμό από τη βιβλιοθήκη και πολλά άλλα που θα ξεδιπλώνονται στο επόμενο χρονικό διάστημα του έτους.
Φυσικά, κάθε νέα ιδέα και πρόταση είναι ευπρόσδεκτη και θα αξιολογείται με θετική προδιάθεση για την καινοτομία της και την εφικτότητά της, κυρίως λόγω περιορισμένων πόρων.
Θα παρακαλούσαμε ιδιαίτερα τις/τους απόφοιτούς μας να εγγραφούν στην κεντρική βάση δεδομένων στην ιστοσελίδα alumni.aueb.gr, όπου έχει δημιουργηθεί ένα ασφαλές περιβάλλον στο δικτυακό μας τόπο. Η πρακτική αυτή σύνδεση με τα υπόλοιπα μέλη της μεγάλης κοινότητας των αποφοίτων παρέχει τη δυνατότητα δικτύωσης και εκμετάλλευσης όλων των ευκαιριών που προσφέρει το ΟΠΑ. Επίσης, η παρακολούθηση των social media του ΟΠΑ και ειδικά του LinkedIn, όπου κυκλοφορεί ήδη το 1ο Alumni Newsletter συνδράμει στην καλύτερη επικοινωνία και αλληλεπίδραση.
Ευχαριστούμε πολύ τις/τους απόφοιτούς μας για την επικοινωνία και τη στήριξή τους!