Κέντρο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών

Για την υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου και την προώθηση της επιστημονικής έρευνας, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών διαθέτει Κέντρο Υπολογιστών, το οποίο βρίσκεται στην Πτέρυγα Δεριγνύ του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου, στον 3ο όροφο. Αποτελείται από τρεις αίθουσες διδασκαλίας και πρακτικής, συνολικής χωρητικότητας 150 θέσεων εργασίας. Το ωράριο λειτουργίας του είναι Δευτέρα-Πέμπτη 09:00-20:00 και την Παρασκευή 09:00-19:30.

Όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Οικονομικού Πανεπιστημίου, δηλαδή φοιτητές (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί, διδακτορικοί, Erasmus) και εργαζόμενοι όλων των κλάδων (ΔΕΠ, ΕΔΠ, Βοηθοί και Επιστημονικοί Συνεργάτες, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και Διοικητικοί Υπάλληλοι) έχουν δυνατότητα σύνδεσης στους υπολογιστές του Κέντρου.

Πώς αποκτώ κωδικούς πρόσβασης (username & password) (προπτυχιακοί φοιτητές)

Ο κωδικός πρόσβασης παραλαμβάνεται κατά την εγγραφή σας στο Τμήμα ή εάν η εγγραφή σας έγινε σε μεταγενέστερο χρόνο, μπορείτε να υποβάλλετε σχετική αίτηση στο Γραφείο διαχειριστών του Κέντρου Υπολογιστών.

Με τον κωδικό αυτό αποκτάτε πρόσβαση στους εξής πόρους:

  • Υπολογιστές αιθουσών 1, 2 και 3 του Κέντρου Υπολογιστών
  • Σύστημα Niovi (Linux)
  • Υπολογιστές Εργαστηρίου Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (μόνο για τους φοιτητές αυτού του Τμήματος)

 

Ποιο είναι το e-mail μου και πώς το διαχειρίζομαι;

Μετά την εγγραφή σας στο Τμήμα, θα ενημερωθείτε με νεότερη ανακοίνωση για τη διαδικασία εγγραφής στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΠΑ μέσω της εφαρμογής uregister. Με την εγγραφή σας στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, θα αποκτήσετε μία ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) της μορφής: xxxxxxxx@aueb.gr, η οποία θα έχει τους ίδιους κωδικούς πρόσβασης (username και password) με αυτούς που δηλώσατε στο uregister.

Η διαχείρισή του γίνεται:
α) από κάποιον e-mail client (πχ. Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook) σύμφωνα με τις οδηγίες που παρέχονται στη σελίδα https://www.aueb.gr/node/514.

β) από διεπαφή webmail, για την οποία υπάρχει ειδικός σύνδεσμος στην αρχική σελίδα του Πανεπιστημίου (Webmail). Σχετικές οδηγίες παρέχονται στη σελίδα https://www.aueb.gr/node/513.

Συνιστάται η χρήση αποκλειστικά της συγκεκριμένης διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τις ηλεκτρονικές (eclasse-grammateia κ.λπ.) και συμβατικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών σας, ώστε να αποφεύγονται κενά επικοινωνίας λόγω της εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας και antispam φίλτρων από τους παρόχους δωρεάν υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην επικοινωνία με το πανεπιστήμιο.

 

Αν έχω πάρει κωδικό πρόσβασης και τον έχω χάσει/ξεχάσει τι κάνω; 

Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα https://mypassword.aueb.gr/  και κάντε κλικ στο «Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου».

 

Τι πακέτα υπάρχουν στους υπολογιστές του Κέντρου Υπολογιστών;

Το λογισμικό περιλαμβάνει το Λειτουργικό Σύστημα Windows 7, το πακέτο MS-Office, Visual Basic, Spss, E-views κ.ά.

 

Πώς συνδέομαι στους υπολογιστές;

Για να χρησιμοποιήσετε τους υπολογιστές στις αίθουσες του Κέντρου Υπολογιστών θα πρέπει να κάνετε τα εξής:

  1. Ανοίξτε τον υπολογιστή σας για να εμφανιστεί στην οθόνη το πλαίσιο διαλόγου [Welcome to Windows].
  2. Πατήστε τα πλήκτρα Ctrl-Alt-Del για να εμφανιστεί στην οθόνη το πλαίσιο διαλόγου [Log On to Windows].
  3. Στη συνέχεια, δίπλα από την ένδειξη User name πληκτρολογήστε το όνομα χρήστη και πατήστε το πλήκτρο Tab για να μεταβείτε δίπλα από την ένδειξη Password, όπου θα πληκτρολογήσετε τον προσωπικό σας κωδικό (Password).

Στη συνέχεια, θα εμφανιστεί η Επιφάνεια Εργασίας (Desktop) των Windows 7, που σημαίνει ότι βρίσκεστε στο περιβάλλον των Windows 7.

 

Πώς αλλάζω τον κωδικό πρόσβασης στους υπολογιστές;

Αν γνωρίζετε τον κωδικό σας και απλά θέλετε να τον αλλάξετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη διαδικασία που περιγράφηκε παραπάνω (περίπτωση που τον έχετε χάσει/ξεχάσει), αλλά μπορείτε να τον αλλάξετε, επίσης, ως εξής:

  1. Πατήστε τα πλήκτρα Ctrl-Alt-Del για να εμφανιστεί στην οθόνη το πλαίσιο διαλόγου [Windows Security] και στη συνέχεια επιλέξτε "Change Password".
  2. Στην ένδειξη "Old Password" πληκτρολογήσετε τον προσωπικό σας κωδικό (Password).
  3. Στην ένδειξη "New Password" πληκτρολογήσετε τον νέο προσωπικό κωδικό ασφαλείας που πρέπει να αποτελείται υποχρεωτικά από 5 έως 8 χαρακτήρες.

Για τη λειτουργία του νέου κωδικού ισχύουν όσα περιγράφηκαν παραπάνω (περίπτωση που τον έχετε χάσει/ξεχάσει).

 

Πώς αποσυνδέομαι από τους υπολογιστές;

Όλοι οι χρήστες των υπολογιστικών συστημάτων του Κέντρου Υπολογιστών θα πρέπει να μεριμνούν, ώστε πριν αποχωρήσουν από τον σταθμό εργασίας όπου εργάζονται να σώζουν τα αρχεία τους, να κλείνουν όλα τα προγράμματα που χρησιμοποιούν και να βγαίνουν από το περιβάλλον των Windows 7. Με αυτό τον τρόπο κλειδώνετε τον προσωπικό σας κατάλογο, αποφεύγοντας την πιθανότητα πρόσβασης από τρίτους στα προσωπικά σας έγγραφα, αλλά και γενικότερα τη χρήση των πόρων του Κέντρου Υπολογιστών από μη εξουσιοδοτημένα άτομα.
Η διαδικασία εξόδου από το περιβάλλον των Windows 7 έχει ως εξής:

  1. Σώστε τα αρχεία σας και κλείστε τα προγράμματα που χρησιμοποιείτε.
  2. Επιλέξτε Start και στη συνέχεια Shut down...
  3. Στο πλαίσιο διαλόγου "Shut down Windows" που θα εμφανιστεί, κάντε click στην επιλογή Shut down και μετά στο ΟΚ.

Με αυτό τον τρόπο, έχετε ασφαλίσει τα αρχεία σας και μπορείτε να φύγετε. Δεν είστε υποχρεωμένοι να σβήσετε και τον υπολογιστή σας, εκτός και αν σας έχει ζητηθεί από το προσωπικό του Κέντρου.

 

Εκτός από τον δίσκο C, ποιοι άλλοι δίσκοι είναι σημαντικοί και τι περιέχουν;

Κάνοντας διπλό "κλικ" στο εικονίδιο "Ο Υπολογιστής μου" (Μy Computer) θα παρατηρήσετε ότι υπάρχουν μεταξύ άλλων δύο (2) δίσκοι:

  • Ο Δίσκος I: είναι ο προσωπικός σας κατάλογος. Σε αυτόν τον κατάλογο έχει πρόσβαση μόνο ο ιδιοκτήτης του και μπορεί να δημιουργήσει, να αναγνώσει και να διαγράψει τα αρχεία του, στα οποία θα έχει πρόσβαση από οποιονδήποτε υπολογιστή του Κέντρου. Ο χώρος στον προσωπικό σας κατάλογο είναι περιορισμένος, οπότε φροντίστε να διαγράφετε τα αρχεία και τα μηνύματα που έχετε λάβει ή αν είναι απαραίτητα να τα μεταφέρετε σε δικά σας μέσα αποθήκευσης, γιατί διαφορετικά θα διαγράφονται από το Κέντρο χωρίς προειδοποίηση.
  • Ο Δίσκος S: είναι κατάλογος μόνο για ανάγνωση (Read Only) και έχουν πρόσβαση όλοι οι χρήστες. Τα αρχεία που βρίσκονται στον κατάλογο αυτό μπορούν μόνο να τα αναγνώσουν ή να τα αντιγράψουν όλοι οι χρήστες.

 

Πώς εκτυπώνω;

Τα αρχεία που υποβάλλονται προς εκτύπωση, θα εκτυπώνονται στους εκτυπωτές που υπάρχουν σε κάθε αίθουσα. Η επιλογή του κάθε εκτυπωτή γίνεται από το σχετικό παράθυρο εκτύπωσης της εκάστοτε εφαρμογής. Θα πρέπει να έχετε δικό σας χαρτί.

 

Πώς συνδέομαι στο ασύρματο δίκτυο;

Υπάρχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης (eduroam) σε όλους τους χώρους του Πανεπιστημίου. Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες σύνδεσης μπορείτε να βρείτε στο: https://www.aueb.gr/el/content/WiFi (Υπηρεσίες -> Διαδικτυακή βοήθεια -> Οδηγίες για WiFi)."


Επίσης, το Κέντρο Υπολογιστών παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης (Computer Center, Computer Center 1 με κωδικό πρόσβασης: aueb1) στους χώρους του (Πτέρυγα Δεριγνύ, 3ος όροφος).