Κέντρο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών

Για την υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου και την προώθηση της επιστημονικής έρευνας, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών διαθέτει Κέντρο Υπολογιστών, το οποίο βρίσκεται στην Πτέρυγα Δεριγνύ του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου, στον 3ο όροφο. Αποτελείται από τρεις αίθουσες διδασκαλίας και πρακτικής, συνολικής χωρητικότητας 150 θέσεων εργασίας. Το ωράριο λειτουργίας του είναι Δευτέρα-Πέμπτη 09:00-20:00 και την Παρασκευή 09:00-19:30.

Όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Οικονομικού Πανεπιστημίου, δηλαδή φοιτητές (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί, διδακτορικοί, Erasmus) και εργαζόμενοι όλων των κλάδων (ΔΕΠ, ΕΔΠ, Βοηθοί και Επιστημονικοί Συνεργάτες, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και Διοικητικοί Υπάλληλοι) έχουν δυνατότητα σύνδεσης στους υπολογιστές του Κέντρου.

Πώς αποκτώ κωδικό πρόσβασης (προπτυχιακοί φοιτητές)

Ο κωδικός πρόσβασης παραλαμβάνεται κατά την εγγραφή σας στο Τμήμα ή εάν η εγγραφή σας έγινε σε μεταγενέστερο χρόνο, μπορείτε να υποβάλλετε σχετική αίτηση στο Γραφείο διαχειριστών του Κέντρου Υπολογιστών.

Με τον κωδικό αυτό αποκτάτε πρόσβαση στους εξής πόρους:

  • Υπολογιστές αιθουσών 1, 2 και 3 του Κέντρου Υπολογιστών
  • Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
  • E-class (Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης). Επισημαίνεται ότι το αναγνωριστικό χρήστη (username) για το e-class αποτελείται από το αναγνωριστικό χρήστη που παραλαμβάνετε προσθέτοντας το @dias. Πχ. για το αναγνωριστικό χρήστη p3120000, το αναγνωριστικό χρήστη για το e-class είναι το p3120000@dias
  • Σύστημα Niovi (Linux)
  • Υπολογιστές Εργαστηρίου Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (μόνο για τους φοιτητές αυτού του Τμήματος)

Αν έχω πάρει κωδικό και τον έχω χάσει/ξεχάσει, τι κάνω;

Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://e-grammateia.aueb.gr σε οποιονδήποτε υπολογιστή υπάρχει πρόσβαση στο διαδίκτυο ή στον ειδικά διαμορφωμένο υπολογιστή που βρίσκεται έξω από την αίθουσα 1 του Κέντρου Υπολογιστών και να κάνετε ανάκτηση κωδικού για το Κέντρο Υπολογιστών. Ο νέος κωδικός θα ισχύσει μετά από 15', με εξαίρεση το e-class που θα ισχύσει μετά την ενημέρωση του αντίστοιχου συστήματος, η οποία γίνεται 4 φορές καθημερινά (02:00, 11:00, 16:00 και 20:00).

Τι πακέτα υπάρχουν στους υπολογιστές του Κέντρου Υπολογιστών;

Το λογισμικό περιλαμβάνει το Λειτουργικό Σύστημα Windows 7, το πακέτο MS-Office, Visual Basic, Spss, E-views κ.ά.

Πώς συνδέομαι στους υπολογιστές;

Για να χρησιμοποιήσετε τους υπολογιστές στις αίθουσες του Κέντρου Υπολογιστών θα πρέπει να κάνετε τα εξής:

  1. Ανοίξτε τον υπολογιστή σας για να εμφανιστεί στην οθόνη το πλαίσιο διαλόγου [Welcome to Windows].
  2. Πατήστε τα πλήκτρα για να εμφανιστεί στην οθόνη το πλαίσιο διαλόγου [Log On to Windows].
  3. Στη συνέχεια, δίπλα από την ένδειξη User name πληκτρολογήστε το όνομα χρήστη και πατήστε το πλήκτρο Tab για να μεταβείτε δίπλα από την ένδειξη Password, όπου θα πληκτρολογήσετε τον προσωπικό σας κωδικό (Password).

Στη συνέχεια, θα εμφανιστεί η Επιφάνεια Εργασίας (Desktop) των Windows 7, που σημαίνει ότι βρίσκεστε στο περιβάλλον των Windows 7.

Πώς αλλάζω τον κωδικό πρόσβασης στους υπολογιστές;

Αν γνωρίζετε τον κωδικό σας και απλά θέλετε να τον αλλάξετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη διαδικασία που περιγράφηκε παραπάνω (περίπτωση που τον έχετε χάσει/ξεχάσει), αλλά μπορείτε να τον αλλάξετε, επίσης, ως εξής:

  1. Πατήστε τα πλήκτρα για να εμφανιστεί στην οθόνη το πλαίσιο διαλόγου [Windows Security] και στη συνέχεια επιλέξτε "Change Password".
  2. Στην ένδειξη "Old Password" πληκτρολογήσετε τον προσωπικό σας κωδικό (Password).
  3. Στην ένδειξη "New Password" πληκτρολογήσετε τον νέο προσωπικό κωδικό ασφαλείας που πρέπει να αποτελείται υποχρεωτικά από 5 έως 8 χαρακτήρες.

Για τη λειτουργία του νέου κωδικού ισχύουν όσα περιγράφηκαν παραπάνω (περίπτωση που τον έχετε χάσει/ξεχάσει).

Ποιο είναι το e-mail μου και πώς το διαχειρίζομαι;

Με την εγγραφή σας στο Τμήμα θα παραλάβετε ένα φάκελο που θα περιέχει την ηλεκτρονική σας διεύθυνση (e-mail) που είναι της μορφής: xxxxxxxx@dias.aueb.gr, και τους κωδικούς πρόσβασης.


Η διαχείρισή του γίνεται:

α) από κάποιον e-mail client (πχ. Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook) βάζοντας Διακομιστή εισερχομένων (pop) το dias.aueb.gr και Διακομιστή εξερχομένων (smtp) τον αντίστοιχο του παρόχου internet που διαθέτετε.

β) από διεπαφή webmail, για την οποία υπάρχει ειδικός σύνδεσμος στην αρχική σελίδα του Πανεπιστημίου (Webmail Προπτυχιακών). Στις αίθουσες του Κέντρου Υπολογιστών χρησιμοποιούμε τη διεπαφή webmail.

Πώς ανακατευθύνω τα μηνύματά μου, ώστε να πηγαίνουν σε άλλο προσωπικό μου μη πανεπιστημιακό e-mail;

Αφού μεταβείτε στην κεντρική σελίδα του Πανεπιστημίου (http://www.aueb.gr) επιλέξτε τον υπερσύνδεσμο (link) Web Mail Προπτυχιακών, πληκτρολογείτε το username και το password που σας έχει δοθεί, στη συνέχεια κάνετε κλικ στο εικονίδιο "Mail Control". Στο "Mail Redirection" τσεκάρετε το Enable. Στο "Redirect All Mail to" γράφετε το e-mail στο οποίο θα ανακατευθύνετε τα μηνύματά σας (αν θέλετε να τα ανακατευθύνετε σε πολλές e-mail addresses, τις γράφετε σε ξεχωριστές γραμμές). Αν θέλετε να κρατήσετε και ένα αντίγραφο του μηνύματος στο dias.aueb.gr τότε θα πρέπει να τσεκάρετε το "Keep a Copy". Τέλος, αφού τα κάνετε όλα αυτά, θα πρέπει να κάνετε κλικ στο εικονίδιο Update στο πάνω μέρος της σελίδας.

Πώς αποσυνδέομαι από τους υπολογιστές;

Όλοι οι χρήστες των υπολογιστικών συστημάτων του Κέντρου Υπολογιστών θα πρέπει να μεριμνούν, ώστε πριν αποχωρήσουν από τον σταθμό εργασίας όπου εργάζονται να σώζουν τα αρχεία τους, να κλείνουν όλα τα προγράμματα που χρησιμοποιούν και να βγαίνουν από το περιβάλλον των Windows 7. Με αυτό τον τρόπο κλειδώνετε τον προσωπικό σας κατάλογο, αποφεύγοντας την πιθανότητα πρόσβασης από τρίτους στα προσωπικά σας έγγραφα, αλλά και γενικότερα τη χρήση των πόρων του Κέντρου Υπολογιστών από μη εξουσιοδοτημένα άτομα.


Η διαδικασία εξόδου από το περιβάλλον των Windows 7 έχει ως εξής:

  1. Σώστε τα αρχεία σας και κλείστε τα προγράμματα που χρησιμοποιείτε.
  2. Επιλέξτε Start και στη συνέχεια Shut down...
  3. Στο πλαίσιο διαλόγου "Shut down Windows" που θα εμφανιστεί, κάντε click στην επιλογή Shut down και μετά στο ΟΚ.

Με αυτό τον τρόπο, έχετε ασφαλίσει τα αρχεία σας και μπορείτε να φύγετε. Δεν είστε υποχρεωμένοι να σβήσετε και τον υπολογιστή σας, εκτός και αν σας έχει ζητηθεί από το προσωπικό του Κέντρου.

Εκτός από τον δίσκο C, ποιοι άλλοι δίσκοι είναι σημαντικοί και τι περιέχουν;

Κάνοντας διπλό "κλικ" στο εικονίδιο "Ο Υπολογιστής μου" (Μy Computer) θα παρατηρήσετε ότι υπάρχουν μεταξύ άλλων δύο (2) δίσκοι:

  • Ο Δίσκος I: είναι ο προσωπικός σας κατάλογος. Σε αυτόν τον κατάλογο έχει πρόσβαση μόνο ο ιδιοκτήτης του και μπορεί να δημιουργήσει, να αναγνώσει και να διαγράψει τα αρχεία του, στα οποία θα έχει πρόσβαση από οποιονδήποτε υπολογιστή του Κέντρου. Ο χώρος στον προσωπικό σας κατάλογο είναι περιορισμένος, οπότε φροντίστε να διαγράφετε τα αρχεία και τα μηνύματα που έχετε λάβει ή αν είναι απαραίτητα να τα μεταφέρετε σε δικά σας μέσα αποθήκευσης, γιατί διαφορετικά θα διαγράφονται από το Κέντρο χωρίς προειδοποίηση.
  • Ο Δίσκος S: είναι κατάλογος μόνο για ανάγνωση (Read Only) και έχουν πρόσβαση όλοι οι χρήστες. Τα αρχεία που βρίσκονται στον κατάλογο αυτό μπορούν μόνο να τα αναγνώσουν ή να τα αντιγράψουν όλοι οι χρήστες.

Πώς εκτυπώνω;

Τα αρχεία που υποβάλλονται για εκτύπωση από τις αίθουσες θα εκτυπώνονται από τους δύο (2) εκτυπωτές Laser που βρίσκονται στον προθάλαμο των Γραφείων του Κέντρου Υπολογιστών, καθώς και στους εκτυπωτές που υπάρχουν σε κάθε αίθουσα. Η επιλογή του κάθε εκτυπωτή γίνεται από το σχετικό παράθυρο εκτύπωσης της εκάστοτε εφαρμογής. Θα πρέπει να έχετε δικό σας χαρτί.

Πώς συνδέομαι στο ασύρματο δίκτυο;

Υπάρχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης (Aueb-Wireless) σε όλους τους χώρους του Πανεπιστημίου. Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες σύνδεσης μπορείτε να βρείτε στο: http://www.aueb.gr/pages/help/wifi.php.


Επίσης, το Κέντρο Υπολογιστών παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης (Computer Center, Computer Center 1 με κωδικό πρόσβασης: aueb1) στους χώρους του (Πτέρυγα Δεριγνύ, 3ος όροφος).


Τηλ. Κέντρο: +30 210 8203 324, +30 210 8203 349
Ωράριο Λειτουργίας: Δευτέρα-Πέμπτη 09:00-20:00 & Παρασκευή 09:00-19:30